Κραυγή αγωνίας ενός νέου νησιώτη!

Γράφτηκε από τον/την Ελεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

Πολλές φορές αναρωτιέμαι, γεωγραφικά ποια είναι η Ελλάδα... Η Αθήνα μόνο; Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη; Ποια; Τα νησιά αποτελούν μέρος της Ελλάδας άραγε ή εγώ και οι χιλιάδες νησιώτες θεωρήσαμε αυθαίρετα πως είμαστε μέρος της ένδοξης Ελλάδας; Γιατί αν αυτό είναι ένα αυθαίρετο συμπέρασμα, τότε έχουμε πρόβλημα...

Μα για στάσου... Προεκλογικά δεν πέρασαν από δω οι κ.κ. "Α", "Β" και οι συν αυτών υποψήφιοι Βουλευτές ζητώντας την ψήφο μας; Άρα... Τα νησιά ανήκουν στην Ελλάδα και οι πολιτικοί μας αναγνωρίζουν ως μέρος της.

Όμως κάτι δεν πάει καλά... Οι εκλογές έγιναν, σχηματίστηκε Κυβέρνηση (σ.σ. ο Θεός να την κάνει), οι περισσότεροι πήραν τις πολυπόθητες καρέκλες και στρογγυλοκάθισαν με τον μισθό κάθε μήνα να "τρέχει" (σ.σ. 4ψήφιος παρακαλώ και επ' ουδενί 1-2.000€) και ως δια μαγείας τα νησιά έπαψαν να αποτελούν μέρος της Ελλάδας.

Όχι στην οικονομική παρακμή! Όχι στον πολιτιστικό μαρασμό! Όχι στην κοινωνική εξαθλίωση... Σε αυτά είμαστε Ελλάδα! Αλλά στα "βλέμματα" των Βουλευτών ανεξαρτήτως κομματικής απόχρωσης, ακόμα κι εκείνων που εκλέγονται στην εκάστοτε Περιφέρεια, τα νησιά μετεκλογικά είναι "παιδιά άλλου Θεού"!

Έχουν αναλογιστεί πως είναι η ζωή σε ένα νησί κατά την διάρκεια του χειμώνα; Έχουν αναρωτηθεί πως είναι να είσαι αποκομμένος από την υπόλοιπη χώρα και σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος ιατρική φροντίδα τότε ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει είναι ο Θεός;

Αυτά που για τους περισσότερους θεωρούνται δεδομένα, για τους νησιώτες αποτελούν πολυτέλεια! Νερό... Κάθε χρόνο τα νησιά θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον ένα σοβαρό πρόβλημα και δεκάδες μικρότερα προβλήματα υδροδότησης.

Ηλεκτροδότηση... Ότι ισχύει και για το νερό!

Και άντε να δεχτώ πως τα προβλήματα της ύδρευσης αποτελούν πρόβλημα του εκάστοτε Δήμου καθότι είναι Δημοτικές Επιχειρήσεις! Για την περιβόητη ΔΕΗ ποιος έχει την ευθύνη; Σαφώς και η εκάστοτε Κυβέρνηση!

Πριν λίγες εβδομάδες, μία συνοικία της Σύρου (Βροντάδο) παρέμεινε στο σκοτάδι εν μέσω παγωνιάς πάνω από 2.5 ώρες για μία βλάβη της οποίας η αποκατάσταση δεν χρειάστηκε περισσότερα από 3 λεπτά! Βλέπετε, το πρόβλημα ήταν μία καμένη ασφάλεια στον υποσταθμό της περιοχής και το μόνο που χρειάστηκε ήταν η αλλαγή της!

Και θα αναρωτηθεί κάποιος για ποιο λόγο χρειάστηκαν 2.5 ώρες... Βλέπετε, το συνεργείο που είχε βάρδια αποτελείται από μόλις 2(!!!) άτομα! Μάλιστα!!! Και έτυχε να βρίσκονται σε άλλη βλάβη! Μπορεί να το συνειδητοποιήσει κάποιος πως υπάρχουν 2(!!!) άτομα συνεργείο της ΔΕΔΔΗΕ για ένα νησί 28.000 κατοίκων;

Και αν η βλάβη συμβεί μετά τις 11 το βράδυ οπότε και τελειώνει η βάρδια, το πρόβλημα θα αποκατασταθεί μετά τις 7 το πρωί καθώς στο διάστημα που μεσολαβεί δεν υπάρχει βάρδια, παρά μόνο σε περίπτωση που υπάρξει σοβαρή βλάβη στο εργοστάσιο.

Κι αν τύχει να έχει κάποιος στο σπίτι κάποιον άνθρωπο ο οποίος έχει πχ συσκευή οξυγόνου, τότε δύο επιλογές υπάρχουν! Ή ρισκάρεις και τον κρατάς στο σπίτι με την ελπίδα ότι η μπαταρία δεν θα εξαντληθεί πριν επανέλθει το ρεύμα ή να καλέσεις ασθενοφόρο να τον πας τον άνθρωπο στο νοσοκομείο ώστε να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο!

Μα για στάσου... Ασθενοφόρο; Πόσα περιστατικά μπορεί να φέρει εις πέρας ταυτόχρονα το ένα και μοναδικό ασθενοφόρο κι αυτό σε όσα νησιά υπάρχει; Και θα πει κάποιος έχοντας απόλυτο δίκιο... Εδώ υπάρχουν νησιά στα οποία δεν υπάρχει καν γιατρός κι εσύ παραπονιέσαι για το ασθενοφόρο; Ε, ντροπή μου!

Στη Σύρο εγκαινιάστηκε σχετικά πρόσφατα (τέλη Οκτωβρίου 2016) η πτητική βάση του ΕΚΑΒ για αεροδιακομιδές στις Κυκλάδες! Εν έτη 2016, η Πρωτεύουσα των Κυκλάδων -και κατ' επέκταση οι Κυκλάδες- απέκτησε το αυτονόητο! Μία βάση, όπου ελικόπτερο του στρατού έχει τη βάση του εκεί και μπορεί να εξυπηρετήσει επείγοντα περιστατικά επί 24ώρου βάσεως για τον συγκεκριμένο Νομό! Μέχρι πρότινος, το ελικόπτερο στην καλύτερη περίπτωση έπρεπε να απογειωθεί από την Αθήνα με ότι συνέπειες ακολουθούσαν! Γιατί υπάρχουν περιστατικά όπου το κάθε λεπτό είναι ζωτικής σημασίας.

Και αναρωτιέμαι εγώ τώρα... Όταν το ένα και μοναδικό ασθενοφόρο του νησιού βρίσκεται σε διακομιδή ασθενή από το νοσοκομείο στο αεροδρόμιο και την ίδια στιγμή υπάρξει ένα άλλο σοβαρό περιστατικό πχ τροχαίο, τι γίνεται τότε; Γι' αυτό παραπάνω ανέφερα πως σε πολλές περιπτώσεις ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει είναι ο Θεός!

Επίσης σημαντικό κεφάλαιο της νησιωτικής Ελλάδας αποτελεί η ακτοπλοϊκή - αεροπορική διασύνδεση της με την Αθήνα. Το καλοκαίρι, τουριστική περίοδος γαρ, κάτι γίνεται! Τους υπόλοιπους 7-8 μήνες τι γίνεται; Υπάρχουν νησιά για τα οποία το καλοκαίρι υπάρχουν 3-4 δρομολόγια τη μέρα από και προς Πειραιά και τους υπόλοιπους μήνες στην καλύτερη περίπτωση υπάρχει ένα μέρα παρά μέρα.

Παράλληλα, η ενδοκυκλαδική διασύνδεση εξακολουθεί να αποτελεί ένα πονεμένο κεφάλαιο στο κομμάτι αυτό. Πολλές φορές, αν πρέπει κάποιος να πάει από τη Σύρο στη Σίφνο για παράδειγμα ή αντίστροφα, πρέπει να πάρει το πλοίο για Πειραιά κι από κει για το άλλο νησί! Άρα... Διπλά έξοδα, διπλή ταλαιπωρία, διπλός ταξιδιωτικός χρόνος επειδή κανένας δεν έχει φροντίσει για θέματα όπου σε άλλες χώρες θεωρούνται αυτονόητα! Αλλά... Εκείνες οι χώρες είναι υποανάπτυκτες και απολίτιστες!

Και στο σημείο αυτό, ας μου επιτραπεί μία μικρή παρένθεση... Τι να μας πουν οι πχ οι Ισπανοί κι οι Φιλανδοί, οι Ελβετοί και οι Σουηδοί όταν εμείς έχουμε ολόκληρο Παρθενώνα! Με μία μικρή λεπτομέρεια... Τον Παρθενώνα δεν τον φτιάξαμε εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες, αλλά οι αρχαίοι μας πρόγονοι! Μας παρέδωσαν μία χώρα η οποία αποτελούσε το κέντρο του κόσμου κι εμείς την... εξελίξαμε σε τριτοκοσμική!

Κι επανέρχομαι στις ακτοπλοϊκές κι αεροπορικές συγκοινωνίες των νησιών μας, αυτή τη φορά αναφερόμενος σε μία άλλη προέκταση. Εν μέσω τεράστιας οικονομικής κρίσης, με μισθούς και συντάξεις της πείνας, ένας Συριανός καλείται να πληρώσει 30.50€ για να πάει στον Πειραιά με το πλοίο, σε ένα ταξίδι το οποίο διαρκεί 4(!!!) ώρες παρακαλώ! Όσο διαρκούσε και το 1997 με το Ναϊάς 2 για όσους το θυμούνται. Παρόλα αυτά, για να πιάσουμε ένα πιο σύγχρονο παράδειγμα, 2005 - 2006, με το Blue Star 2 από Πειραιά για Σύρο πληρώναμε 19.50€ και το ταξίδι διαρκούσε 3 ώρες και 15 λεπτά!!! Μία περίοδο, στην οποία οι Έλληνες πολίτες ευημερούσαν και δεν λιμοκτονούσαν!

Τέλος, σε ότι αφορά την αεροπορική διασύνδεση Σύρου - Αθήνας δεν θα πω πολλά... Και μόνο το γεγονός πως το κόστος του εισιτηρίου (χωρίς επιστροφή) ξεπερνά τα 80€ νομίζω πως αρκεί!

Αυτά είναι εν συντομία ελάχιστα μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά χιλιάδες νησιώτες! Και σας ρωτώ λοιπόν... Είμαστε ή δεν είμαστε "παιδιά ενός άλλου Θεού";

Ευάγγελος Νοταράκης, Ν. Σύρος

Share it on Facebook Share it on Twitter Share it on Google+