Ζώσα ή εξ’ αποστάσεως διδασκαλία;

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

Κωνσταντίνος Μηνάογλου1Γράφει ο Κωνσταντίνος Μηνάογλου

 

Συζητώντας, πριν λίγες μέρες, το ενδεχόμενο του κλεισίματος και των Δημοτικών Σχολείων εξέφρασα, στο σχολείο που εργάζομαι, την άποψη την οποίαν συμμερίστηκαν και οι συνάδελφοί μου, ότι προσωπικά δεν επιθυμώ την διακοπή των μαθημάτων και την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Κι αυτό γιατί, πέραν της αναγκαιότητας του κλεισίματος των σχολείων για την αποφυγή της διασποράς του ιού όπως ισχυρίζονται οι ειδικοί, η δια ζώσης διδασκαλία υπερτερεί έναντι της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας.

Στη ζώσα διδασκαλία:

-βλέπεις το παιδί και σε βλέπει, το ακούς και σ’ ακούει, το αφουγκράζεσαι, παρατηρείς την κίνηση των ματιών του, την έκφραση του προσώπου του, το μειδίαμα, την απορία, την αγωνία, την προσπάθεια να κατανοήσει αυτά που λες, την ικανοποίηση όταν τα κατανοεί, την χαρά, την ευθυμία, το χαμόγελο όταν αλλάζει το περίγραμμα των χειλιών του και εν τέλει την αγάπη του και το ενδιαφέρον του για το μάθημα ή την αδιαφορία του όταν πλανάται ο νους του.

- οπότε, ως μαέστρος μιας παιδικής ορχήστρας, πρέπει να αλλάξεις το ρεπερτόριό σου για να ελκύσεις το ενδιαφέρον του παιδιού, αλλάζοντας τη θέση σου στο χώρο, την οπτική γωνία που σε παρατηρούν, χαμηλώνοντας τη φωνή σου ή και ανεβάζοντάς την για να σε προσέξουν, την κίνηση των χεριών σου και το ύφος του προσώπου σου πότε νηφάλιο και πότε αυστηρό για να ξαναζωντανέψεις την τάξη σου και να κρατήσεις σε εγρήγορση τα παιδιά σου.

Με όλα αυτά η ζώσα διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Δεν αντικαθίσταται με τίποτα και … για τίποτα.

 

Κωνσταντίνος Μηνάογλου

Δάσκαλος-Θεολόγος

Share it on Facebook Share it on Twitter Share it on Google+