Χωρισμός Πολιτείας καί Ἐκκλησὶας;

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

ekklisia

Χωρισμός Πολιτείας καί Ἐκκλησὶας;

*Τοῦ Χάρη Δημούτσου, δημοσιογράφου

Πολλές φορές ἔχει ἀκουστεῖ αὐτό τό «σύνθημα», σέ διάφορες ἐποχές, ἀλλά πάντα ἀπό μία συγκεκριμένη ἰδεολογική πλευρά. Τό σημαντικό εἶναι ὅ,τι ποτέ δέν διευκρινίζουν τί ἀκριβῶς ἐννοοῦν. Ὅπως στό δημοψήφισμα τοῦ 2015, δέν ἐξήγησαν τί εἶναι τό ΝΑΙ καί τί τό ΟΧΙ τό ὁποῖο μανιωδῶς ὑποστήριξαν, κατόπιν ἐφάρμοσαν μεγαλοπρεπῶς τό ΝΑΙ, καί οὔτε γάτα, οὔτε ζημιά.

Ἡ ἐνσυνείδητη ἀσάφεια, ἀφήνει τρία νοήματα: Α) Τό νά μήν παρεμβαίνουν οἱ ἐπίσκοποι στά κοινωνικά καί τά πολιτικά δρώμενα. Β) Νά μήν πληρώνεται ὁ Κλῆρος ἀπό τό κράτος καί Γ) Νά ἐπιβληθεῖ ἄθρησκο κράτος. Αὐτά εἶναι τρία διαφορετικά θέματα, στά ὁποῖα κάποιοι μπορεῖ νά βλέπουν θετικά τό ἕνα καί νά διαφωνοῦν κατηγορηματικά σέ ἄλλο, ἀλλά οἱ ἰθύνοντες ἠθελημένα ἀφήνουν αἰωρούμενο τό αἴτημα, ὤστε νά τά ἀθροίζουν ὅλα μαζί. Ἄς τά πάρουμε ὅμως μέ τήν σειρά:

Α) Ἐκκλησία σύμφωνα μέ τήν ἑλληνική γλῶσσα, εἶναι ἡ σύναξις τοῦ λαοῦ. Ἐπίσης κατά τήν χριστιανική ὁρολογία εἶναι, τό Σῶμα τῶν πιστῶν κλήρου καί λαοῦ. Ἄρα σέ χῶρες σέ συντριπτική πλειονότητα ὁμόδοξες καί ὁμόθρησκες, ὅπως ἡ δική μας, αὐτές οἱ ἔννοιες ταυτίζονται. Δηλαδή γιά παράδειγμα, οἱ συγκεντρώσεις ἀνά τήν κόσμο γιά τό σκοπιανό, εἶναι καθ’ ὁλοκληρίαν, φωνή τῆς ἐκκλησίας, καί ἄν ὑπάρχουν ἐπίσκοποι νά διαφωνοῦν, εἶναι ἀπόλυτη μειοψηφία τῆς πραγματικῆς ἐκκλησίας. Στήν κοινωνία βλέπουμε δημόσια πρόσωπα, ὄχι τῆς ἐνεργοῦ πολιτικῆς, νά παίρνουν θέση γιά ἄσχετα μέ τήν ἰδιότητά τους θέματα. Ἠθοποιοί, τραγουδιστές, ἀθλητές κ.ἄ., οἱ ὁποῖοι προφανῶς ἐκπροσωποῦν τόν ἐαυτό τους, ἔχουν κάθε δικαίωμα νά ὁμιλοῦν περί παντός ἐπιστητοῦ, καί οἱ Μητροπολίτες οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἀφιερώθεῖ σέ κάποιες ἀξίες, μέ τίς ὁποῖες συμφωνεῖ τεράστιο πλῆθος λαοῦ, δέν ἔχει τό δικαίωμα νά ἐκφράζει γνώμη; Αὐτή λέγεται Δημοκρατία ἤ φασισμός; Τά δάφορα ἐπιμελητήρια ἔχουν συμβουλευτικό ρόλο. Γιατί δηλαδή δέν πρέπει νά ἐρωτᾶται ἡ Ἐκκλησία σέ κοινωνικά θέματα τήν στιγμή πού εἶναι ταγμένη νά ὑπερασπίζεται κάποιες ἀξίες;

«Στημένες» δημοσκοπήσεις και η χειραγώγηση των ψηφοφόρων

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

Puppets

«Στημένες» δημοσκοπήσεις και η χειραγώγηση των ψηφοφόρων

Δημήτρης Ε. Ευαγγελίδης

Μια από τις συνήθεις εφαρμογές των πληροφοριακών πολέμων αποτελούν και οι αποκαλούμενες «εκστρατείες ή επιχειρήσεις παραπληροφόρησης» (Disinformation Campaign) με στόχο την χειραγώγηση ενός λαού εκ μέρους μιας Μεγάλης Δύναμης κατά κανόνα, για πολιτικούς, οικονομικούς, γεωστρατηγικούς και άλλους λόγους. Οι επιχειρήσεις αυτές πραγματοποιούνται κατά βάση μέσω των Μ.Μ.Ε. (Μέσων Μαζικής, όχι πλέον Ενημέρωσης, αλλά Εξαπάτησης, όπως έχουν καταντήσει τα λεγόμενα «Συστημικά Μέσα», Τηλεοράσεις, Ραδιόφωνα, Εφημερίδες κλπ), τα οποία μέσω παραπειστικών ή και εντελώς ψευδών ειδήσεων, στοχεύουν στην χειραγώγηση των πολιτών και την διαμόρφωση θέσεων, απόψεων, αντιλήψεων και πολιτικής συνείδησης, που να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Εξουσιαστών και του Συστήματος.
Σε ένα χαμηλότερο επίπεδο, οι επιχειρήσεις διαμόρφωσης της κοινής γνώμης από το τοπικό Πλέγμα Εξουσίας, αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο τόσο στα ΜΜΕ, όσο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπου τα fake news δηλ. οι ψεύτικες, κατασκευασμένες ειδήσεις, εμφανίζονται παντού.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και μια «είδηση» που εμφανίστηκε στις 04-8-2018 στο portal: in.gr του διαβόητου Δημοσιογραφικού Οργανισμού (άλλοτε) Λαμπράκη – Δ.Ο.Λ. (εξ ου και ΔΟΛιο συγκρότημα) και νυν Μαρινάκη (βασικού υποστηρικτή του Κυριάκου Μητσοτάκη), από τα πιο γνωστά συστημικά μέσα, που επί δεκαετίες διαμόρφωναν πολιτικές συνειδήσεις και «δημοφιλείς» απόψεις στις μάζες, μια και τα «εργαλεία» του Συγκροτήματος (εφημερίδες, περιοδικά και κάθε είδους έντυπα, στα οποία προστέθηκε τα τελευταία χρόνια και το αμαρτωλό τηλεοπτικό κανάλι MEGA) τα παρακολουθούσαν δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.
Η «είδηση» είχε τον τίτλο: «Πολιτική κατάρρευση: Κάτω από 12% ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε 1% οι ΑΝΕΛ», όπου, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι: 

Πέντε ''μοχλοί'' αιχμαλωσίας του ανθρωπίνου πνεύματος

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

ΝΙΚΟΣ ΦΩΤΟ

Πέντε ''μοχλοί'' αιχμαλωσίας του ανθρωπίνου πνεύματος

από τη Νέα Παγκόσμια Τάξη!

 

Όταν στις αρχές του αιώνα μας κάποιοι μιλούσαν για την δόμηση του νέου παγκόσμιου συστήματος, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου είτε αγνοούσε το θέμα, είτε χλεύαζε, είτε δεν έδινε σημασία.
Όταν όμως ακούστηκε από επίσημα χείλη, ξένα και ελληνικά, η εφαρμογή των μέτρων επιβολής της νέας παγκόσμιας τάξης (new world order) και της σταδιακής παγκόσμιας διακυβέρνησης, τότε πολλοί άρχισαν να ανησυχούν. Και δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη ''σοφία'' για να καταλάβει κανείς ότι όλα όσα γίνονται τη σημερινή εποχή στην πατρίδα μας, στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο ολόκληρο, είναι αποτελέσματα της προσπάθειας εγκαθίδρυσης της νέας παγκόσμιας ''αταξίας''!
Μένω σε ένα τμήμα μόνο μιας μελέτης, που αφορά την προώθηση εφαρμογής του νέου συστήματος στο χώρο του πνεύματος. Ιδού λοιπόν ο σχεδιασμός, υποστηριζόμενος από όλα τα μέσα υποστήριξης της σημερινής εποχής, με πρώτο από όλα τα ΜΜΕ. Να οι ρόλοι τους:

Ἐσχάτη προδοσία, βίοι παράλληλοι !

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

afissa

 

Ἐσχάτη προδοσία, βίοι παράλληλοι !

* του Χάρη Δημούτσου, δημοσιογράφου

Γιά τρίτη φορά γράφουμε γιά τό θέμα τῆς Μακεδονίας, ἐπειδή τό θεωροῦμε κολοσσιαίας ἐθνικῆς σημασίας.

Τό 1959 εἶχε ἤδη ὡριμάσει ἡ ἐποχή, γιά νά τερματιστεῖ ἡ βρεττανική κυριαρχία ἐπί τῆς Κύπρου. Ἑλλαδίτες καί Κύπριοι διαδήλωναν μέ σύνθημα «Κύπρος ἕνωσις Ἑλλάς». Τό «παιχνίδι» παιζόταν μεταξύ Ἄγγλων καί Ἑλλήνων. Μέχρι ἐκείνη τήν ἐποχή, ἡ Τουρκία δέν εἶχε καμμία δικαιοδοσία, οὔτε καί ἀπαίτηση. Οἱ Ἄγγλοι ὅμως, πιστοί στό δόγμα «διαίρει καί βασίλευε», τήν κατέστησαν στίς συνθῆκες Ζυρίχης καί Λονδίνου, θεσμικό παράγοντα. Ἔτσι στήν Ζυρίχη οἱ Καραμανλῆς καί Μεντερές κατέληξαν σέ συμφωνία, ἀπουσία τῶν Κυπρίων. Κατόπιν στό Λονδίνο, οἱ Κύπριοι δεχόμενοι ἀσφυκτικές πιέσεις καί ἀπειλές ἀπό τόν Καραμανλῆ, τούς Βρεττανούς καί τούς Ἀμερικανούς, οἱ ὁποῖοι «ἐπιζητοῦσαν σταθερότητα» στήν νοτιοανατολική πτέρυγα τοῦ ΝΑΤΟ, ἑκόντες ἄκοντες ὑπέκυψαν. Σημειωτέον ὅ,τι ὁ λαός ἀλλά καί ἡ ἀντιπολίτευση σέ Ἑλλάδα καί Κύπρο ἦταν κατηγορηματικά ἀντίθετοι. Ὁ Καραμανλῆς δήλωνε: «Ἡ ἡμέρα αὐτή ἀνήκει εἰς τάς εὐτυχεστέρας ἡμέρας τῆς ζωῆς μου καί θά ἀποτελέση σταθμόν εἰς τήν ἱστορίαν τῆς Κύπρου». Ὁ δέ Μεντερές ἔλεγε: «Διά τῆς εὐτυχοῦς ἐπιλύσεως τοῦ Κυπριακοῦ προβλήματος, ἀποκαθίσταται ἡ φιλία καί ἡ συνεργασία μεταξύ Ἑλλάδος, Τουρκίας καί Ἀγγλίας».

Ὁ χρόνος ἀπέδειξε ὅ,τι αὐτή ἦταν ἡ ἀπαρχή τεραστίων προβλημάτων σέ Κύπρο καί Ἑλλάδα. Ἐδραιώθηκαν οἱ Τοῦρκοι, εἰσέβαλαν, κρατοῦν τό 40% καί μέ τά διάφορα σχέδια ὅπως τοῦ Ἀνάν, ἀπαιτοῦν στήν οὐσία τήν πλήρη κυριαρχία στό νησί. Πολλοί δέ πολιτικοί σέ Ἑλλάδα καί Κύπρο, συνεχίζουν νά ἔχουν τήν ἴδια ἐνδοτική συμπεριφορά.

Γιά τήν Μακεδονία δέν χρειάστηκε νά περιμένουμε πολλά χρόνια, γιά νά διαφανοῦν τό τί πρόκειται νά συμβεῖ. Πρίν ἀλέκτωρ φωνῆσαι, ὁ Σόρος καί ἡ γερμανική κρατική DW δημοσίευσαν χάρτη μέ τό γνωστό «ἐνιαῖο κράτος» τῆς Μακεδονίας, γνωστοποιῶντας τά μακρόπνοα σχέδιά τους. Αὐτό σημαίνει ἐνσωμάτωση τῆς Θράκης στούς Τούρκους, ἐνῶ ἤδη συζητοῦν γιά παραχωρήσεις στούς ἀλβανοτσάμηδες καί ἐγκατάλειψη τῶν βορειοηπειρωτῶν.

Κατάρες και κατάρρευση των ψευδαισθήσεων-

Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

Γιάννης ΜήτσιοςΚατάρες και κατάρρευση των ψευδαισθήσεων-
Μια κοινωνία σε συλλογικό σοκ και μαζική κατάθλιψη
Γράφει ο Γιάννης Μήτσιος, πολιτικός επιστήμων-διεθνολόγος*

Ξημέρωνε Τρίτη 24 Ιουλίου, μέρα γιορτής για την Γ΄Ελληνική Δημοκρατία, που αποκαταστάθηκε το 1974 και όλα ήταν έτοιμα για τον εορτασμό με την καθιερωμένη δεξίωση στο Προεδρικό Μέγαρο. Οι λόγοι είχαν γραφεί, οι προσκλήσεις είχαν φύγει για όλους τους επίσημους από το πολιτικό, διπλωματικό, επιχειρηματικό, ακαδημαϊκό, δικαστικό, στρατιωτικό, μιντιακό κλπ στερέωμα της χώρας, ο πρωθυπουργός θα γύρναγε «θριαμβευτής» από το Μόσταρ της Βοσνίας που θα βραβευόταν μαζί με το Ζάεφ για τις επιτυχίες τους στα Βαλκάνια, υπακούοντας στα αφεντικά τους, οι κυρίες είχαν έτοιμες τις τουαλέτες και οι κύριοι τα κοστούμια, ενώ τα τζιτζίκια θα έκαναν την παρουσία τους αισθητή ανάμεσα στα πηγαδάκια των καλεσμένων, στο δροσερό κήπο του προεδρικού μεγάρου, που θα σχολίαζαν τις ομιλίες Παυλόπουλου και Τσίπρα για το τέλος των μνημονίων και τους επικείμενους εορτασμούς σε Καστελόριζο και Πνύκα, υπερπαραγωγές που ετοίμαζε το επικοινωνιακό τιμ του Αλέξη.
Ο εορτασμός όμως δεν έγινε και μετατράπηκε σε θρήνο, κατάρες για το πολιτικό σύστημα και κηδεία για όλη τη χώρα, ενώ κάθε χρονιά η μέρα αυτή θα είναι πλέον μέρα μνημοσύνου, οδύνης και προσευχής για την άδικη θυσία αθώων συμπολιτών μας, με το μαρτυρικό τους θάνατο, αλλά και μέρα μνημόσυνου για την Γ΄ Ελληνική Δημοκρατία.
Μέσα από την τραγωδία, το συλλογικό σοκ και τη μαζική κατάθλιψη της χώρας και της ελληνικής κοινωνίας που βιώνει μαρτυρικά όλες αυτές τις μέρες συνειδητοποιήσαμε (;) ότι επήλθε και το τέλος των ψευδαισθήσεων της κοινωνίας, μιας χώρας, ενός πολιτικού συστήματος και ενός τρόπου οργάνωσης της κοινωνίας μας.

Μακεδονία, 7 Ιουνίου 1907 - 17 Ιουνίου 2018: Από την ηρωική θυσία στην εθνική μειοδοσία…

Γράφτηκε από τον/την Eλεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ*του Δημήτρη Ε. Ευαγγελίδη

Την νύχτα της 7ης Ιουνίου 1907, Βούλγαροι κομιτατζήδες συλλάβανε με ύπουλο, δόλιο τρόπο, τον καπετάν Άγρα και τον Αντώνη Μίγκα. Αφού τους διαπόμπευσαν δεμένους και ξυπόλυτους στα χωριά της περιοχής, ως δήθεν αιχμαλώτους, ώστε να αναπτερώσουν το ηθικό των τρομοκρατημένων οπαδών τους, τους απαγχόνισαν μεταξύ των χωριών Τέχοβο (Καρυδιά) και Βλάδοβο (Άγρας).


Η θυσία αυτού του 27χρονου παλληκαριού, του Σαράντου Αγαπηνού του Ανδρέου, όπως ήταν το πραγματικό όνομα του Μακεδονομάχου και ανθυπολοχαγού του Ελληνικού Στρατού, που κατεγράφη στην Ιστορία ως Τέλος Άγρας, έμεινε βαθιά χαραγμένη στην μνήμη των κατοίκων όχι μόνον της περιοχής όπου δολοφονήθηκε, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς και στον απανταχού ελληνισμό.


Αναρωτιέμαι αυτές τις μέρες μήπως άδικα έχασε την ζωή του, μήπως υπήρξε μάταιος ο χαμός αυτού του νέου ανθρώπου, που όπως τον περιγράφει ο σπουδαίος ποιητής Ζαχαρίας Παπαντωνίου: «...Περιστεράκι μια βραδυά κοιμήθηκ' αυτού κάτου, και την αυγή εξύπνησε αητός...».

Η Φόνισσα

Γράφτηκε από τον/την Eλεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

35 elias stampoliades

*Του Ηλία Σταμπολιάδη, καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης

Επί τροχάδην θα αναφέρω τα βασικά χάριν της συνοχής του κειμένου. Όταν οι γεννήσεις γίνονται μικρότερες των θανάτων ο πληθυσμός γηράσκει και βαθμιαίως οι εισφορές των εργαζομένων δεν επαρκούν για την πληρωμή των συντάξεων πράγμα που συμβαίνει από καιρό στην Ελλάδα. Εκτός αυτού οι νέοι που μεταναστεύουν εκτός από τον εαυτόν τους αφαιρούν από τον μελλοντικό πληθυσμό και τους απογόνους τους. Το σύστημα για να τους αντικαταστήσει εισάγει εκτός των προσφύγων, που τους χρησιμοποιεί σαν δικαιολογία και πολλαπλάσιους μετανάστες. Αυτοί δεν τυγχάνουν μόνο καλύτερης κοινωνικής μεταχείρισης από τους ντόπιους αλλά και με ρυθμούς fast track τους δίδεται και ελληνική ιθαγένεια για να επηρεάζουν και την πολιτική ζωή της Ελλάδος πριν καν μάθουν να μιλάνε ελληνικά αντικαθιστώντας στην ουσία τον ελληνικό πληθυσμό.

Η προδοσία στρίβει …αριστερά ! ! !

Γράφτηκε από τον/την Eλεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

Papakostas Vienna15 3 1* του Στέφανου Παπακώστα, αναλυτή αγορών-αρθρογράφου

Νάτοι και πάλι οι γνωστοί Τσάμηδες, συνεργάτες των ναζιστικών στρατευμάτων κατοχής στην Ήπειρο. Προφανώς κάποιοι απόγονοι αυτών παρουσιάζονται πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν ξανά τα συμφέροντα των πρώην γερμανών αφεντικών τους, σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση μαριονέτα του George Soros στην Ελλάδα, όπως είδαμε και με την πρόσφατη επαίσχυντη συμφωνία των Σκοπίων, μέσω της οποίας προωθούνται τα οικονομικά σχέδια του Soros και των συνεργατών του στα Βαλκάνια.

Στα πλαίσια αυτά, φαίνεται καθαρά ότι σε πολύ σκοτεινές ατραπούς μας οδηγούν σήμερα οι σκοτεινές διασυνδέσεις της παρούσας κυβέρνησης, στο θέμα της Βορείου Ηπείρου.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει δια στόματος του αρχιτέκτονα της δοσιλογικής συμφωνίας με τα Σκόπια Ν. Κοτζιά (σύμφωνα με συνέντευξή του στο www.himara.gr στις 25.6.18) την οριστική αποκοπή του εδάφους της Βορείου Ηπείρου από τον εθνικό κορμό, με όχημα τις ανιστόρητες διεκδικήσεις των απογόνων των συνεργατών των ναζί κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, των Τσάμηδων.

Η τιμωρία της αλαζονικής προδοσίας!

Γράφτηκε από τον/την Eλεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

ΥΒΡΙΣΆρθρο του

Νίκος Ταμουρίδης Αντγος (ε.α)-

Επίτιμος Α' Υπαρχηγός ΓΕΣ

Μέλος Διοικούσας Επιτροπής Ελεύθερης Πατρίδας

 

Ύβρις!

Καθημερινή πράξη της καθεστηκυίας πολιτικής τάξης!

Να πως παρουσιάζεται η ύβρις, ως βασική αντίληψη της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων -που τα είπαν όλα- με τις συνέπειές της, στο σχήμα: ὓβρις→ἂτη→νέμεσις→τίσις !!!

Όταν κάποιος, υπερεκτιμώντας τις ικανότητες και τη δύναμή του (σωματική, αλλά κυρίως πολιτική, στρατιωτική και οικονομική), συμπεριφερόταν με βίαιο, αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας και κυρίως απέναντι στον άγραφο θεϊκό νόμο, θεωρούνταν ότι διέπραττε «ὕβριν», δηλ. παρουσίαζε αλαζονική συμπεριφορά, με την οποία επιχειρούσε να υπερβεί τη θνητή φύση του και να εξομοιωθεί με τους θεούς, με συνέπεια την προσβολή και τον εξοργισμό τους.

Θεσσαλονίκη ! ! !

Γράφτηκε από τον/την Eλεύθερη Πατρίδα Ενεργό . Καταχωρήθηκε στο Αρθρογραφία

thessal*Του Γιάννη Ηλιούδη, δρ Φιλολόγου


Μεταξύ των βιογραφικών στοιχείων του Φιλίππου Β΄ παραδίδονται τα ακόλουθα : «Εν έτεσι γουν είκοσι και δυσίν, οις εβασίλευσεν ...Αυδάταν Ιλλυρίδα γήμας έσχεν εξ αυτής θυγατέρα Κύνναν , έγημε δε και Φίλαν, αδελφήν Δέρδα και Μαχάτα...Οικειώσασθαι δε θέλων και το των Θετταλών έθνος επαιδοποιήσατο εκ δύο θετταλίδων γυναικών, ών η μεν ην Φεραία Νικησίπολις , ήτις αυτώ εγέννησε Θετταλονίκην, η δε Λαρισσαία Φίλιννα, εξ ης Αριδαίον ετέκνωσε.

Προσεκτήσατο δε και την Μολοττών βασιλείαν, γήμας Ολυμπιάδα, εξ ης έσχεν Αλέξανδρον και Κλεοπάτραν...» (Satyrus Biogr. Fragmenta, fr.5).


Από τις παραπάνω μαρτυρίες διαπιστώνεται ότι ο Φίλιππος, καθώς επέκτεινε το βασίλειό του προς άλλες ελληνικές πόλεις ή και ημιβάρβαρες περιοχές, ασκούσε πολιτική όχι βίαιης επιβολής αλλ’ «εξοικείωσης» («θέλων οικειώσασθαι») με επιγαμίες, που ο ίδιος πραγματοποιούσε. Έτσι λοιπόν καταλαμβάνοντας τη Θεσσαλία και τις θεσσαλικές πόλεις έλαβε ως συζύγους τη Λαρισσαία Φίλιννα και τη Φεραία Νικησίπολη, από την οποία απέκτησε την Θεσσαλονίκη, κατόπιν γυναίκα του Κάσσανδρου, που έδωσε αυτό το όνομα της συζύγου στην πόλη της Θεσσαλονίκης (316-5 π.Χ.).